RE: [Linux-programlama] text dosyadan database'e inputting

From: Alper Oguz (alper.oguz@mer.bimar.com.tr)
Date: Fri 12 Nov 2004 - 11:27:58 EET

Merhaba,

> Behalf Of nafiz temizhan
> Herkese Selamlar,
> attach olarak sadece kucuk bir kismini gonderdigim dosyadaki bilgileri
> herhangi bir open source database'e import etmek istiyorum, bu iste
> yeniyim.
> Kullanici YENI ISIM veya ORIJINAL ISIM olarak sorgulama
> yapacak. operator
> ise kayıtlari duzenleyebilecek. bu isi en basit yoldan yapabilmem icin
> hangi database kullanmaliyim. Attach dosyasini inputting icin
> program/tool/script/language kulanmalıyım. Bu konudaki

Sütun genislikleri sabit oldugu icin cok sanslisiniz. :) Ama yine de bu
verileri csv vb. bir sekilde alamiyor musunuz? Ben de benzer birkac is
icin php kullanmistim. Php'nin -perl'den fazla olmasin- string
fonksiyonlari bolcadir. O yuzden onerebilirim, ama biraz ugrasmaniz
gerekecek..

Veri tabani ise hic farketmez. Sonucta bir kodla dosyadan 1 kayitlik
veri okuyup, ayiklayip (bosluklari trim filan yapmaniz gerekecek),
db'deki her alana karsilik gelen verileri birer degiskene atadiktan
sonra tek bir insert into.. ile veritabanina kaydedeceksiniz. Yani asil
isiniz dosyadan verileri ayiklamak.

Ama dedigim gibi veriyi baska formatlarda almaya calissaniz isiniz
kolaylasir..

sevgiler