[linux-programlama] Re: Oturum Yonetimi

From: Guray Satici (guray@uludag.edu.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 15:40:17 EEST

Bi saniye peki istemcide cookie ler aktif degilse nasil yapicak??
Zaten benim Oturum ID degeri uretip bunu POST ve GET ile surekli
dolandirmamin asil sebebi bu ...
Cookie kullanmaktan onun icin kaciyorum ..
Dediginiz cookie kullanirsam bunun zamanini belirleyip o zaman sonra devre
disi kalmasini saglayabilirim ama olusan bir degeri veritabanina
yaziyorsunuz ve diyelim ayrica bunun olusturma tarihini de veritabanina
aktariyorsunuz diyelim ... peki uye browser i kapattigi anda bunu nasil
algilayip oturum ID degerini sifirliyorsunuz?
Yada sureli bir islem yaptiniz diyelim??
bunun icin php yi bildigim kismi ile sistem uzerinde yani script gibi
calistirmaniz gerektigi kanisindayim web uzerinden bu sureyi hesaplatip
sifirlamaniz baya satafatli gibi gozukuyor?
yani cron da calisan bir uygulama gibi bir sey olmasi gerekiyor ve
veritabanindaki bu Oturum ID olusturma surelerini kontrol edip yarim saat
gectigi takdirde ve bir islem olmadigi zaman degeri sifirlamaniz gerekiyor

Eger bu islemi web uzerinden yapabiliyorsaniz .. bu uygulamanizi ben de
gormek isterim ...

ayrica session kullanarak bu degeri sifirlamaniz da pek mumkun degil
gibii .. sadece yeni bir browser acilip ayni kullanici sisteme login
oldugunda degerin farkli oldugu gorulup .. degistirilmesi mumkun gibi
gozukuyor ... Denemedigim ve kullanmadigim icin sadece fikir
yurutebiliyorum .. ama veritabanina browser kapaninca mudahale edebilecegi
pek ihtimallerim arasinda yer almiyor ...

On Thu, 27 May 2004 15:17:11 +0300, Umut wrote
> Umarim sorularinizi yanlis anlamamisimdir

> Sizin kullandiginiz sistemin bence en buyuk zorlugu butun linklere
> ve form action lara oturum id sini eklemek gerekliligidir.

> PHP nin oturum fonksiyonlari oturum id sini cookie ile istemcide
> tutarak adres satirini yada form la postu kullanmadan oturum
> islemlerini yapar. cookie kullanmanin en onemli faydasi istemciye
> bilgi kaydedip daha sonra onu kullanabilmektir. Guvenlik acisindan
> cookie ye olabildigince az bilgi atmak gerekir.

Cıkıs butonu
MySQL