[linux-programlama] Re: Glibc, Turkce yereli ve siralama sorunu

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Thu 27 May 2004 - 11:58:39 EEST

Selam,

Çarşamba 26 May 2004 14:00 sularında, Nilgün Belma Bugüner şunları yazmıştı:
> Selam,
>
> CVS'den tr_TR dosyasını aldım. tr_TR ve tr_TR.utf8 yerellerini ürettim.
Bu yerellerin üretimi ile ilgili sorular geldi. En iyisi buraya yanıtlamak:

http://sources.redhat.com/cgi-bin/cvsweb.cgi/libc/localedata/locales/tr_TR?cvsroot=glibc
adresinden tr_TR dosyasını alın.
İşlemleri root kullanıcısı olarak yapacaksınız.
localdef seçeneklerinde kullanılan dosyaların yerlerini
# localedef --help
yazarak öğrenebilirsiniz. Benim için bunlar:
Karakter eşlemler için sistem dizini: /usr/share/i18n/charmaps
                 Repertuvar eşlemler: /usr/share/i18n/repertoiremaps
        Dil karakteristikleri dizini: /usr/lib/locale:/usr/share/i18n
CVS'den aldığınız tr_TR dosyasını /usr/share/i18n/locales/ dizinindeki
dosyanın üzerine kopyalayın ve yerellerle ilgili dizinleri
(/usr/lib/locale/tr_TR ve /usr/lib/locale/tr_TR.utf8) silin.
libc bunlar varsa üzerlerine yazmaz. Sonra da bunları yeniden
üretin:

# localedef -v --force -i tr_TR -f ISO-8859-9 tr_TR
# localedef -v --force -i tr_TR -f UTF-8 tr_TR.utf8

/usr/lib/locale/tr_TR ve /usr/lib/locale/tr_TR.utf8 dizinlerinin
üretilip üretilmediğine bakın. --force ne olursa olsun üretilmesini
sağlar ama siz yine de bakın :-)
Üretilmişse sistemi yeniden başlatın.
Daha önce bahsettiğim sınamayı yapın.

Esen kalın,