[linux-programlama] Re: client server haberleşmesi

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Mon 17 May 2004 - 12:49:30 EEST

merhaba,
burada "server" ile kastiniz tam olarak nedir onu anlayamadim? hali hazirda
bir (http, sshd ya da db) sunucusu mu var, yoksa sunucuyu da henuz kurmadiniz
mi? eger hali hazirda bir sunucu yoksa, verilerin veriatabindan okunmasi
bana hep daha kolay gelmistir. bilgileriniz ne kadar guvenli bilmiyorum
ama kurulacak bir postgresql yada mysql (tercihen postgresql ;) sunucuda
yapilabilecek asiri kisitlamalar ile (sadece su adreslerden gelen baglantilari
sadece su porttan ssl ile encrypt ederk yolla gibi), hem sunucunun
bandiwdth'ini fazla yemeden ve de asiri guvenlik acigi barindirmadan isin
altindan kolayca kalkilabilir.

eger hali hazirda bir http sunucuz var ve alip vereceginiz veri az ise
xml'de guzel bir secim olabilir (xml'i pek esnek bulmadigimdan veri
kalabaliklastikca performansta ve erisimde (esneklik acisindan) eksiklik
hissedildigi gorusundeyim.)

iyi calismalar