[linux-programlama] Re: Linux-php

From: Gürkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Tue 11 May 2004 - 15:25:15 EEST

On Tue, 2004-05-11 at 12:06, ayucelen1 wrote:
> Merhabalar...
Merhaba
> Ben mysql de resim deppolayacak bir tabloda "resim" ad=C4=B1nda bir field
> olusturdum.Gorevi upload edilmis resimleri deppolamak, yaln=C4=B1z o resi=
mleri
> internet sayfas=C4=B1nda goruntulemeyi nasil yapacagimi bilmiyorum.Yardim=
ci
> olursan=C4=B1z cok sevinirim, simdiden tesekkurler..
>=20
Alakasiz bir cevap olacak ama neden veritabaninda sakliyorsunuz
resimleri? Veritabaniniza asiri derecede performans
kaybettiriyorsunuz... Bunun yerine resimlerinizi duzenli klasorler
halinde (hiyerarsik) saklamanizi ve veritabaninda sadece yoluyla beraber
(path) dosya adini tutmanizi ya da id tutmanizi (id tutmak daha az yer
kaplar) oneririm.

Yinede sordugunuz isi bir degiskene blob alaninizi (resim field'i)
atayarak ve o degiskeni img src olarak gostererek saglayabilirsiniz.