[linux-programlama] Re: shell scriptler

From: Ömer F. USTA (usta@bilisimlab.com)
Date: Tue 11 May 2004 - 14:11:54 EEST

$1 $2 degiskenlerini kullanabilirsin.
mesela

vi abc
:a
#!/bin/sh
echo $1 $2
ESC
:x

chmod +x abc
./abc omer usta

bunu bir denermisin ?
Sanirim calisacaktir. Su anda Xp Acik kontrol edemiyorum

> Selamlar arkadaşlar,
> shellde çalışacak bir script oluşturmak istiyorum. Kullandığım web
server'da takılan mailleri düzeltmek için, bazen kaldırıp tekrardan
açmak gerekiyor.

> #komut_adi engin@saroz-life.com sifre
>
> şeklinde kullanılmasını istiyorum. Daha önce yaptığım batch
dosyaları oluşturmuştum rutin işler için ama bu olay sanırım çok daha
farklı. Ordaki e-mail adresi ve sifreyi nasıl okutabileceğimi,
yazarken neler kullanacağımı bilmiyorum.

--
Ömer F. USTA
www.bilisimlab.com