[linux-programlama] Re: primary key

---------

From: Burak DAYIOGLU (burak.dayioglu@pro-g.com.tr)
Date: Fri 12 Mar 2004 - 14:26:40 EST

    Fuat Altun wrote:
    > Merhabalar,
    > IL adinda bir tablom var. Bu tablonun yapisi su sekilde
    > IL(il_kodu,il_tanimi)
    > Burada il_kodu benim primary key'im. Burada il_kodunu primary key yapmak
    > dogru bir yontemmi?

    Dogru yontemdir. Ayri ve bagimsiz bir id'nin sagladigi herhangi bir
    katma deger yoktur; dogru yazilim gelistirme teknikleri uygular ve
    saglam bir uygulama gelistirirseniz mutlu-memnun calisabilirsiniz.

    Yeni illerin eklenmesi biriciklige zarar vermedigindan sikinti yaratmaz.

    > EVRAK adinda bir tablom var.
    > EVRAK(giris_tarihi,giris_no,aciklama)
    > Burada giris_tarihi+giris_no beraber PK' yi olusturuyor.
    > Buradada yukardaki gibi ayrica bir id tanimlayip onumu PK yapmam daha dogru.
    > (yukardaki sebepten dolayi)
    > Birde uc dort alandan olusan PK'lardan kacinip onun yerine tek bir alanimi
    > PK yapmaliyim (id gibi)

    Compound index'ler, index'i olusturan field'larin toplam hacmi
    buyudugunde bir performans problemi olabilirler. Iliskisel teori
    acisindan herhangi bir sorun olmamasina ragmen, performans nedeniyle
    ayri bir id kullaniliyor olabilir...

    selamlar.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Danisman, Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.