[linux-programlama] Re: primary key

---------

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Thu 11 Mar 2004 - 06:51:55 EST

    On Thu, 2004-03-11 at 13:33, Fuat Altun wrote:

> [...]
    > Burada il_kodu benim primary key'im. Burada il_kodunu primary key yapmak
    > dogru bir yontemmi?
    >=20
    > Yani benim il_kodu disinda bir PK tanimlamam daha mi dogru olur.
    >=20
    > Yani IL (id,il_kodu,il_tanimi). Burada id otomatik olarak artan bir sayi.
    >=20
    > Bunu sundan dolayi soruyorum. Dokumanlarda PK olan alanin degismiycek bir
    > alan olmasi gerektigi soyleniyor.
    >=20
    > Oysa il_kodlari belki il sayisini artmasiyla yarin degisecek.

    Iliskisel veritabani hazirlarken ben "kod" tanimlarinin disinda mutlaka
    ayri bir primary key tanimlarim ve genelde auto increment olur... Bu da
    beni genel olarak kullanicidan kaynakli hatalardan buyuk oranda
    kurtarir... Teorik olarak soyle dusunurum: Kullanicinin gorebildigi hic
    bir alani programatik olarak referans almamaya ozen gosteriyorum...
    Iliskisel calisirken kullanicinin gormedigi ID'lerle arka planda
    calismayi tercih ediyorum...

    Kullanici bir tabloyu baska bir tabloyla iliskilendirirken ya da bununla
    ilgili bir islem yaparken gerekli tanim ve isimleri goruyor ancak ID
    lerden haberi olmuyor...=20

    Tabii bu tamamen benim sahsi tercihlerim... En basimi agritmayan
    yontem...

> [...]
    > =DDkinci sorum ise oncekine benzer..
    >=20
    > EVRAK adinda bir tablom var.
    >=20
    > EVRAK(giris_tarihi,giris_no,aciklama)
    >=20
    > Burada giris_tarihi+giris_no beraber PK' yi olusturuyor.
    >=20
    > Buradada yukardaki gibi ayrica bir id tanimlayip onumu PK yapmam daha dog=
    ru.
    > (yukardaki sebepten dolayi)
    >=20
    > Birde uc dort alandan olusan PK'lardan kacinip onun yerine tek bir alanim=

    Yukaridaki soylediklerimi bura icin de tekrarlayabilirim...

    > =20
    >=20
    > tesekkurler
    >=20
    > =20
    >=20
    >=20
    >=20
    >=20
    >=20

    Hazar Agency & Computer Systems
    (GNU/Linux Solutions)
    Phone: +90 212 356 65 56
           +90 212 356 62 75

    Projects and Software Development Department Manager
    Gurkan ASLAN (a.k.a. Integer)

    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part