[linux-programlama] veritabani tasarimi (konu disi)

---------

From: Fuat Altun (faltun@iso.org.tr)
Date: Wed 10 Mar 2004 - 03:02:10 EST

    Merhabalar,

    Tablo1 isimli tablomda hizmet_kodlari adinda bir alanim var. Burada
    yaklasik 100 adet hizmet turu kodu var. (temizlik hizmeti, yemek hizmeti,
    bakicilik hizmeti vs.)

    Sorunuma gelince;

    Bu hizmet_kodlarindan bazilarini ozel olarak kod icinde kullanmam gerek.
    Fakat ben bunun yanlis bir yol oldugunu dusunuyorum. Yani veriyi kaynak kod
    icinde barindirmak bana hatali geliyor.

    sizce bu yaklasimim dogrumu? Cunku kodlar her zaman degisebilir. Yani bunlar
    il_kodundaki gibi plaka no degil.

    Kisaca,

    if (hizmet_kodu==56) //cicek bakimi hizmeti

    {

    }

    seklinde olursa dogru olmaz diye dusunuyorum.

    Bunun yerine bu ozel kodlar icin baska boolean degiskenler tanimlamak dogru
    bir yontem olabilirmi?

    Yani tablo1 tablosunun icinde
    bebek_hizmetimi,bakicilik_hizmetimi,ev_hizmetimi gibi alanlar tanimlayip

    Kaynak kod icinde su sekilde kullanmak daha dogru olabilirmi?

    if (cicek_hizmetimi==true) //cicek bakimi hizmeti

    {

    }

    bu durumda fazladan 3-4 tane daha boolean degisken tanimlamam gerekecek
    tabii.

    Żnsallah anlatabilmisimdir :)

    Tsk.

    Fuat