[linux-programlama] Re: Kitaplar

---------

From: Nebi Senol Yilmaz (nsenol_yilmaz@yahoo.com)
Date: Tue 09 Mar 2004 - 17:30:18 EST

    selamlar;

    yazdiklariniza kesinlikle katiliyorum, ama sunu unutmayalim linux/opensource camiasinin icinde olmanin bilincine varan bir insan, hem hak'in hem de yardimseverligin degerini cok iyi bilir...

    ellerinize saglik ceviri yapmissiniz, belki dogrudan bir fayda goremiyorsunuz, fakat emegin degerini, dogru olarak kullanan kisi iyi bilir... ve bu kisilerin bir tesekkuru bile tum ugraslarinizin bosa olmadigini da ispatlar...

    buradaki listelerde donen konular o kadar guzel ve ogretici oluyor ki, neredeyse her ay bir kitap cikaracak kadar malzeme oluyor... yani herkesin emek harcadigi bir kaynak durumunda, ve en guzeli, bu listeye guvenip de bir soru yoneltip cevabini aldigi anda hemen tesekkur eden arkadaslar... iste linux'u acikkod'u guzel yapan, micro'dan macro'dan ayiran en temel ozellik bu degil mi?

    ama tabii ki insan yeri gelince emeginin karsiligini da almak ister... siz hakli davrandikca eninde sonunda hak yerini bulacaktir...

    selamlar, kolay gelsin...

    Nilgün Belma Bugüner <nilgun@superonline.com> wrote:Selam,

    Kitap iyi güzel de kim sizin keyfiniz için yatırım yapacak...
    Kızmayın, gerçekler var.

    Biliyorsunuz Bash kılavuzunu çevirdim. Bunu bastırabilirmiyiz diye
    araştırdık. Böylece çeviri basılacağından çeviri yapacaklara özendirici olacaktı.
    Aldığımız yanıt, "bu tür kitaplar satılmıyor. Zaten satılıyor
    olsalardı bizim çevirmenlerimiz var, çevirir basardık."

    Durum bundan ibaret. Böyle bir kitabı biri oturup yazacak
    üstüne para verip bastıracak. Siz olsanız yapar mısınız?
    Örütbağ kaynaklarına devam!

    Bu durum sanırım bütün dünyada böyle, çünkü biraz konuyla
    ilgileniyorsanız, basılmış bu tür bir kitabın bir süre sonra örütbağdan
    erişilebilir olduğunu görüyorsunuz. Yazar kitabını satamayınca,
    emek hiç değilse işe yarasın deyip genel kullanıma açıyor.

    Esen kalın,
    Nilgün

    Pazartesi 8 Mart 2004 14:11 sularında, Murat Şişman şunları yazmıştı: