[linux-programlama] Re: mysql cildirdim

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 18 Jun 2004 - 13:58:14 EEST

Selamlar..

Kizmayin ama muneccimlik yapmak olmus biraz..

Neye gore daha dogru? Neden daha dogru ? Belki her ikiside kulliyeten
yanlis.

Bunlardan hangisi daha dogru demek "Oglen yemekte izgara mi yesem, kuru
fasulyemi ?" demekten daha anlasilmaz bir soru. Kalp hastasi iseniz
baska perhiz, ulser iseniz baska perhiz gecerlidir.

Oncelikle:

mysql_query($query)

Ne yapiyor:

Only for SELECT,SHOW,EXPLAIN or DESCRIBE statements mysql_query()
returns a resource identifier or FALSE if the query was not executed
correctly.

Demekki, ya bir resource, yada false donduruyor.

Simdi

if (mysql_query($query)) {
}

Sizin sorgu tumcenizin dogru olup olmadigina mi bakacak, bos bir sonuc
dondurdugune mi? Bu durumda kullanimi abestir. Ama,

if (mysql_query($query) === False) {
}

seklinde bakarsaniz, daha manali bir fikir sahibi olursunuz.

Diger yandan,

mysql_query() dediginiz zaman size bir result nesnesi donecek vede siz
oradaki row vs. isleyeceksiniz. Ama bu resultu nereye koydunuz?

Demekki,

$result = mysql_query($query);

if ( $result .... ) {

}

Seklinde kullanmak daha makul..

Kabaca, C veya PHP olmasi ortada, bazi kurallari degistirmez. Bunlarin
basinda oncelikle problemin dogru tarif edilmesi gelir. Siz oncelikle
problemi tarif ederseniz, hangi tur bir kullanim gerektigine dair bir
fikir verebiliriz.. Bu satirlari ne amaca hizmetle yazdiginizi bilmeden
soyleyecegimiz her sey abesle istigal olacaktir.

Saygi ve sevgiler..