[linux-programlama] Re: PHP - GTK

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sat 24 Jul 2004 - 19:34:04 EEST

Siz degisik platformlarda calisacak bir yazilim tasarlamak istiyorsunuz.
Sanirim bunun icin MONO ve .NET deneyebilirsiniz.
Ayni sekilde KYLIX/DELPHI de iyi bir deneyim olabilir.
Bunlar bana uzak kavramlar, bilenler yardimci olur tahminim.

Bir zamanlar hem windows hem linux clienti olan bir sistem icin basit
bir yazilim tasarlamistim. Arkada tum islemler MySQL uzerinde
yapiliyordu, dolayisiyla tablo yapisini hataya yer birakmayacak sekilde
dizayn etmeye gayret ettim ve iki program yazdim: birisi Delphi ile
windows tabanli, digeri de PHP ile Web tabanli.

Delphi icinde kullandigim database yordamlarini oturup sifirdan
yazmistim MySQL'i kullanacak sekilde. Bu arada ben dataset/table vs
yapisini cok sevmedigim icin komponentler yerine basit functionlar ile
yapmayi tercih ettim... Herneyse, mazide kaldi o gunler :P

Java dusunmez misiniz? Pek cok linux out-of-the-box java-enabled (yani
turkcesi linuxu kutudan cikarinca java da firliyo) ve bir donem haric
tum Windowslarda da Java calisiyor kolayca.

Boylece yine tarayici uzerinden calisan ama kullanicilarin bilgisayarina
hicbir sey kurmanizi gerektirmeyecek bir sistem elde etmis olursunuz...

Ya da derleyip binary olarak Windowslarda kullanabilirsiniz.

Saygilar.
Umut