[linux-programlama] PHP - GTK

From: Veli (vakcakaya@yahoo.com)
Date: Sat 24 Jul 2004 - 16:15:08 EEST

Merhabalar,
PHP'de mySQL kullanarak WEB tabanlı geliştirmeye
çalıştığım bir uygulama için bir de, tarayıcıdan
bağımsız olması için GTK+ kullanarak bir arayüz
hazırlamak istiyorum. GTK istememin nedeni aynı
uygulamanın Windows kullananlar tarafından da
kullanılabilmesi. Ancak GTK'ya başlamadan önce aklıma
takılan birkaç soru var.

 - Benim GTK uygulamamı çalıştırmak isteyen her
kullanıcı mutlaka bilgisayarına (özellikle windows
sistemler için) PHP ve GTK'yı kurmak zorunda mı? Yani
PHP kodları derlenip binary hale getirilip, GTK
kurulmadan da çalıştırılabilir mi? Ya da sadece
sunucuya GTK kurmak yeterli mi?

 - GTK ile ilgili güzel bir manuel hazırlamışlar ancak
bir iki makale dışında türkçe kaynak bulamadım. Var
mı?

 - Belki en başta sorulması gereken bir soru ama GTK
böyle bir arabirim için uygun mu? Ya da daha uygun
yaklaşımlar var mı?

Teşekkürler...