[linux-programlama] Re: Fw: Mysql

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Fri 30 Jan 2004 - 06:33:29 EST

    Selam

    > Mysql datalari bu dosyalar icinde kendine ait bir mantik ile sakliyor..
    Bunlar mysql'in veri dosyalaridir. Silmemniz gereken, hatta korumak icin
    caba gostermeniz gereken dosyalarinizdir.

    =
    > =D6rnegin date fonksiyonu - PHP gibi
    illa timestamp olarak tutmasan da olabilir. Yine de uygulama icerisindeki
    tarih islevine gore tarihi nasil saklayacaginin karari senindir. Mysql
    ontanimli olarak tarihi yyyy/mm/dd seklinde tutar. Bunu dd/mm/yyyy olarak
    almak istiyorsan sorgun soyle olmali;
    mysql_query("select DATE_FORMAT(tarih_alani, '%d.%m.%Y') from faturalar
    order by tarih_alani");
    sana 31.12.2003,
    mysql_query("select DATE_FORMAT(tarih_alani, '%d-%m-%Y') from faturalar
    order by tarih_alani");
    seklindeki sorgu da 31-12-2003 seklinde sonuc dondurecektir. eger unix
    zamani diye bildigim sekilde sonuclari cekmek istersen de
    DATE_FORMAT(tarih_alani, '%d-%m-%Y') yerine UNIX_TIMESTAMP(tarih_alani)
    seklinde sorgu yollayarak unix_zamani olarak tarihi cagirip saat ve saniye
    kontrolu yapabilirsin. Benim kisisel onerim, daha sonra bu verileri
    phpmyadmin gibi bir toolla kontrol ederken, sana kolaylik saglamasi
    acisindan tarihin okunabilirligini saglamalasin, bunun icin de 0000-00-00
    seklindeki tutulan date tipini tavsiye ederim.

    Yuksel OZCAN (core of muhasebeci)
    http://muhasebeci.sf.net