[linux-programlama] Re: tablo tasarimi (konu disi)

---------

From: Burak DAYIOGLU (burak.dayioglu@pro-g.com.tr)
Date: Tue 20 Jan 2004 - 02:38:06 EST

    Fuat Altun wrote:
    > Merhabalar,
    > Adresler adindaki tablomda 3 adet telefon numarasi gerekiyor. (tel1, tel2,
    > tel3)

    > Bunun disinda 3 adet faks numarasi gerekiyor. (faks1, faks2, faks3)

    > Adesler tablosunun icine bu 6 alani (tel1..tel3, faks1..faks3) ayri ayri
    > koymakmi?
    >
    > Yoksa numaralar diye ayri bir tablo yapip bu numaralarin hepsini tel ve faks
    > diye ayirarak bu tabloda tutumak mi?(tel,faks)
    >
    > Yoksa yine numaralar diye ayri bir tablo yapip bu numaralarin hepsini bu
    > tabloda tutumak mi?(numara,tel_faks_flag)

    Merhaba,
    Iliskisel veritabani tasarim konusuna iliskin teorik konulari
    animsadigim kadari ile yanitlayayim. Tariflediginiz adresler iliskisinde
    iliskinin anahtari (isim, musteri-no vb.) telefon numarasini belirliyor.
    Yani musteri adi Burak'sa telefonu 312-2101494'tur biciminde. Bu da,
    iliski icerisinde baska redundancy yoksa iliskinin BCNF olmasina engel
    teskil etmiyor.

    Bu nedenle, telefonlari ve fakslari adresler ile AYNI YERDE saklamanizi
    oneririm. Adreslerin yaninda duran telefonlar bilindik herhangi bir
    anormallik durumuna da (insert, update, delete anomalies) yol acmiyor.

    Telefonlari disari cikartmanin saglayacagi tek fayda
    telefon(id,telefonno,tur) biciminde sira numarali ve turlu
    (faks,telefon) saklanmis bir iliski kullanilmasi durumunda kazanilacak
    bir kac bayt yer olabilir ki join'lerin maliyeti cok daha yuksek olacaktir.

    Object relational bir DBMS (oracle 8+i, postgresql 7, interbase/firebird
    vb.) kullaniyorsaniz Enver'in onerdigi gibi array() turu bir nesne de
    kullanabilirsiniz; ben cok onemli bir zorunluluk olmadikca
    performanslari nedeniyle bunlari tercih etmiyorum.

    selamlar, sevgiler.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Danisman, Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.