[linux-programlama] Re: Turkce karakter iceren metin dosyasi okumak.

---------

From: Kenan Dogan (kndogan@yahoo.com)
Date: Sun 11 Jan 2004 - 12:29:00 EST

    > Text bir dosyada ":" (ikinokta ustuste) ile ayrilmis
    > 3 alan var (ad,soyad,numara). Ancak bu dosya turkce
    > karakterler iceriyor. benim ise turkce karakterleri
    > ingilizce benzerleri ile kullanmam lazim. Bunu nasil
    > yapabilecegim hakkinda bir fikir verebilecek olan
    > varmi (C ile)

    Her ne kadar C ile demisseniz de, yine de belki isinize
    yarayabilir. Komut satirinda (tek komutla) bu isi
    yapabilirsiniz :
    cat trli_dosya | tr "ÇçÐðÝýÖöÞþÜü" "CcGgIiOoSsUu" > trsiz_dosya

    C'de ise, text dosyayi satir satir okudukca, bu satiri
    yerlestirdiginiz diziyi (array'i) karakter karakter
    tarayip, turkce olanlara rastgeldikce degistirme yontemi
    dusunulebilir.

    Elden gecirilen metinin yeni halinin ayri bir dosyaya
    yazdirilmasi bana daha guvenli gorunuyor.

    Turkce karakterleri yakalamak icin, ISO-8859-9 'daki
    sekizli (octal) karsiliklarini kullanmak gerekecektir
    saniyorum. ='\312' gibi ...
    Ya da belki (sorun cikarmiyorsa) "ÇçÐðÝýÖöÞþÜü" seklinde
    "initialize" edilmis bir string'den de yararlanilabilir.

    DOSYADAN SATIR OKUMA DONGUSU

       SATIRIN (CHAR ARRAY) KARAKTER KARAKTER TARANMA DONGUSU
          Gerekiyorsa -- degistirmeler
       SATIR DONGUSU SONU

       Degisiklik varsa da, yoksa da SATIRI YENI DOSYAYA YAZMA

    DOSYA OKUMA DONGUSU SONU

    BITIS.

    ... gibi bir program akisi dusunulebilir.

    Kolay gelsin.