[linux-programlama] Re: mysql

---------

From: Yilmaz Cankaya (yilmaz.cankaya@ulugbey.de)
Date: Thu 08 Jan 2004 - 19:05:40 EST

    Öncelikle eger IP üzerinden mysql serverine ulasmak istiyorsan bu durumda bind
    kullanmaya ihtiyacin yok.. Lan ortaminda mysql serverini kullanman icin
    yapman gereken ise eger phpmyadmin gibi bir mysql yönetim programi
    kullaniyorsan bu durumda
    mysql database inde users tablosuna bir bakmalisin. .Örnegin serverinin LAN a
    bagli olan ethernet cikisinin ip si 198.162.0.1 olsun ve sen bu serverda
    calisan mysqle 198.162.0.{2,3,4,5.... 254} gibi bilgisayarlardan ulasmak
    istiyorsun..
    O durumda ya phpmyadmin gibi bir arayüzle mysql isimli database icinde bulunan
    users tablosuna
    host 198.162.0.2
    user ali ( eger ali yerine "%" yazarsan bu durumda bu ip ye sahip
    bilgisayardaki bütün kullanicilar bu servere ulasabilecek )
    password sifrem
    ve diger bilgileri ( örnegin insert yetkisi, select yetkisi gibi )
    girmelisin.. Eger bir veritabanin arayüzü kullanmiyorsan bu durumda root
    olarak mysql e baglanip grant komutunu kullanman gerekli, su sayfaya bir
    bakmani tavsiye ederim..
    http://www.mysql.com/doc/en/Adding_users.html

    Kisaca senin 192.168.0.1 ip sine sahip bilgisayarinda calisan mysql serverine
    diger bilgisayarlardan ulasmak icin onlarin ip numaralarini mysql isimli
    veritabaninda bulunan users tablosuna kullanici ismi ve ip isimleriyle
    beraber kaydetmelisin..
    Kolay gelsin.

    --
    Yilmaz Cankaya