[linux-programlama] Re: Portlara erişim

---------

From: Kenan Dogan (kndogan@yahoo.com)
Date: Fri 02 Jan 2004 - 20:03:49 EST

    Kablonuzun dogru yapida oldugunu varsayalim.
    Ornegin, her iki port da 9'lu ise:

    com1 com2
      2 ----- 3
      3 ----- 2
      5 ----- 5

    * ixon/ixoff denetimini kullanarak
    * VMIN=1 , VTIME=0 ayarlari ile
    * dongu icerisinde her seferinde 1 karakter
      okuyarak (bu karakterlerin yan yana gelmesi
      ile alinan katari olusturma yontemiyle)
    * ve okunan karakteri CR ve/veya LF yonunden
      denetleyerek (gondericinin katar sonunda
      boyle bir karakter gonderecegi varsayimiyla)
      bu karakteri gorunce de, katari tamamlanmis
      sayip, onu kullandiktan ve sifirladiktan
      sonra yeniden donguye gecerek

    duzgun bir okutma yapabilmeniz gerekir.
    Baska oneriler de gelebilir, benim onerdigim
    sorunsuz calisan bir yol. Yukaridaki veriler
    isiginda RAW/CANONICAL modlarinin etkilerini
    deneyerek gorebilirsiniz. Kolay gelsin.

    Not-1: Telefon santrali, yazarkasa v.b. bircok
    cihaz seri iletisimde katari CR ve/veya LF ile
    bitirirler.

    Not-2: Sizin icin uykusuz kaldigimi dusunerek
    benim icin uzulmeyin; Ceviz Kabugu TV programi
    yuzunden bu saate kaldim :))