[linux-programlama] Re: zero sized reply

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Mon 16 Feb 2004 - 11:58:08 EST

    > Merhaba;
    Merhaba

    > En basit select cumlesi icin bile ayni sorunu yasiyorum. Kodla ilgisi
    > oldugunu sanmiyorum. Iste calismayan basit bir kod. Daha dogrusu
    > veritabani yapisi soyle:
    >
    > Column name| Data Type| Length| Allow Nulls
    > id | int | 4 | 0
    > ad | char | 40 | 1
    > address | text | 16 | 1
    Yukaridaki tablo semasina bakilacak olursa address alaninin uzunlugu 16
    karakter olarak goruluyor. 16 karakterlik bir alani text olarak tutmaya
    mecburmusunuz? mssql kullanmadim ve kullanmayi asla dusunmuyorum fakat
    mysql'den sunu biliyorum. text tipli alanlar uzunca metinler icindir. Uzun
    metinler icin text, kisalar icin de char, varchar gibi max. 255 haneli alan
    tipleri mevcut. Eger tutacaginiz bilgi varchar'in alabilecegi max. uzunlugu
    a$acak ise o zaman o alani text yapmalisiniz. address olabilecek bir alan
    icin de 16 lenght verildigine gore bu alani da char olarak tutmanizda bir
    sakinca goremiyorum. id kisminda da tip olarak int demissiniz. mssql'in int
    sinirini bilmiyorum fakat mysql'deki int siniri 127. Dolayisiyla id'ye
    girecek rakam 128 olunca kayidi gerceklestiremiyordum. Uzunca bir
    bocalamadan sonra problemin int tipinden kaynaklandigini anladim. mssql'deki
    int tipi hakkinda bir fikrim yok, fakat karsilasmaniz muhtemel bir problem
    olabilir. Dedigim gibi mssql'deki durumlari bilemiyorum fakat mysql'den pek
    farkli olmasa gerek.

    Saygilar

    Yuksel OZCAN
    http://muhasebeci.sf.net