[Linux-programlama] Re: Cross Select Box Kod örneği

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Wed 29 Dec 2004 - 17:33:17 EET

Merhaba,

On Wed, Dec 29, 2004 at 11:36:18AM +0200, Erdal YAZICIOGLU wrote:
> belki bazı arkadaşların işine yarabilir düşünce ile iki farklı tablodan
> iki select box seçimi yapmaya yarayan bir kod gönderiyorum. Birinci seçim
> sonrası ikinci select box otomatik olarak değişmekte...
> Kaynak: http://www.phpaddict.com/forum2/400.html

(Umarım sorunuzu yanlış anlamamışımdır:)

Eğer her bir tablo için alacağınız diğer ikinci select box girdisi çok fazla
değilse, bu yöntem yerine (çok daha hızlı ve kullanışlı olduğunu)
düşündüğüm şu yöntemi kesinlikle öneririm:

1. çözüm: http://www.wsabstract.com/script/cut183.shtml
2. çözüm: http://www.wsabstract.com/script/script2/2levelcombo.shtml

İlk önce ilk combo box'ın içeriğini ve ondan doğacak tüm ikinci combo box
olasılıklarını sayfaya alıyoruz (javascript değişkenleri olarak) sonra
yukarıdaki 2 javascript betiğinden biri ile (sizin sorunuza tam olarak
denk düşen 1.'si oluyor) yolumuza devam ediyoruz. Böylece kullanıcı her
seçiminde sayfanın yeniden yüklenmesini beklemek zorunda kalmıyor.

İyi çalışmalar.