Re: [Linux-programlama] upload sorunu

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Mon 20 Dec 2004 - 17:00:53 EET

Merhaba,

On Mon, 2004-12-20 at 06:18 -0800, kohlit@icqmail.com wrote:
> "yazma izniniz yok o yuzden bu hatayı veriyor" gibi cevapları
> engellemek icin root duzeyinde islem yaptıgımı belirttim.
> aslında "rutum" diye yazabilirdim ama edebi acıdan yanlıs olurdu.
> kısacası yazma iznimin oldugunu belirttim.

PHP tarafından gerçekleştirilen her türlü işlem, sisteminizde muhtemelen
PHP'nin modülü olarak yüklü bulunduğu Apache web sunucusunun yetkileri
ile yapılır, sizin yetkilerinizle değil.

Apache root olarak başlatıldığı halde dağıtımınızın ne olduğuna bağlı
olarak genellikle httpd, www, www-data veya nobody gibi kullanıcıların
yetkilerine kendisini sınırlar.

Yapılacak iş, move_uploaded_file() fonksiyonuna parametre olarak
belirttiğiniz hedef dizin için:

        chmod -R ugo+rwx /hedef/upload/dizini

gibi bir komut vermek.

İyi eğlenceler,