[Linux-programlama] Gtk+ Kurulum Yardım.

From: Okan Çetin (okancetin@gmail.com)
Date: Sat 11 Dec 2004 - 01:55:41 EET

Herkese merhaba;
Mandrake 10.0 yüklü sistemime Gtk+ yı kurmak istiyorum ama yardıma
ihtiyacım var. İlk olarak Gtk nın kurulabilmesi için atk,glib ve pango
nun da mı kurulu olması gerekiyor? İkincisi gtk ve diğerleri için
(atk, glib, ve pango) ./configure --prefix=/yer komutunu mu kullanmam
gerekiyor? Asıl kuracak olan komut bu mudur? (configure deyince başka
anlamlar çıkardım.) Neyse üçüncüsü bu komutu hepsi için ayrı ayrı
yazınca gtk da :
 " for glib-2.0 >= 2.4.0 atk >= 1.0.1 pango >= 1.4.0...
Requested 'glib-2.0 >= 2.4.0' but version of GLib is 2.2.3

configure: error: Library requirements (glib-2.0 >= 2.4.0 atk >=
1.0.1 pango >= 1.4.0) not met; consider adjusting the
PKG_CONFIG_PATH environment variable if your libraries are in a
nonstandard prefix so pkg-config can find them. "
Pango da :
" checking for GLIB - version >= 2.4.0... no
*** Could not run GLIB test program, checking why...
*** The test program failed to compile or link. See the file config.log for the
*** exact error that occured. This usually means GLIB is incorrectly installed.
configure: error:
*** Glib 2.4.0 or better is required. The latest version of
*** Glib is always available from ftp://ftp.gtk.org/. "
 Ki burda glib in 2.5.0 ıncı versiyonunu ./configure komutuyla
işlemden geçirmeme rağmen. ( Gerçi glib doğru yüklenmediğinden diyor.
Buradan ./configure nin yükleme yapmadığı sonucu çıkarılabilir )
Biraz uzun oldu derdim ama kısacası yardıma ihtiyacım var. Şu gtk yı
nasıl kurabilirim?
Şimdiden Teşekkürler.
SAygılar..
Okan Çetin