Re: [Linux-programlama] Java (tasınabilirlik)

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Thu 02 Dec 2004 - 20:15:06 EET

Merhaba,

Mono (ve sanırım .NET), Java'dan farklı olarak bundling yapabiliyor:

        http://primates.ximian.com/~miguel/archive/2004/Dec-01.html

Bu sayede, belirli bir platform hedef alınarak platform bağımsızlığından
feragat etmek suretiyle bir tek binary (Win32/PE, Linux/ELF veya baÅŸka
herhangi birşey) içerisinde kendisinden başka hiçbir şeye bağımlı
olmuyor. Mono içerisindeki implementasyon Miguel'in de belirttiği gibi
henüz çok olgun değil, oluşan devasa binary boyutu hayli küçültülebilir.

On Thu, 2004-12-02 at 14:47 +0200, Bora Güngören wrote:
> Bu arada MS Visual C++ yada QT uygulamalar?n?n kulland?g(? DLL'lerin
> toplam boyutu ile kars,?las,t?r?nca JRE çok büyük deg(il.

Buna da katılmıyorum. JRE bence birazcık fazla büyük (ve hantal)
gerçekten. MFC ve QT de iyi birer karşılaştırma argümanı değil. Java
(GNU Classpath/GJC) birşeylerle kıyaslanacaksa, .NET (Mono) ile
kıyaslanmalı.

Ä°yi eÄŸlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/