[linux-programlama] Win harbi suxx....

From: Murat KAYA (mkaya@programlama.com)
Date: Tue 17 Aug 2004 - 17:37:03 EEST

Belki çok saçma kaçacak ama geçen günler yaptığım şaşa kaldığım bir olayı
paylaşmak istedim....

Windowsun şu özel dosyalar ve şifreleme gibi özellikleri sanırım pek işe
yaramıyormuş. Geçen gün indirdiğim bir kaç özel dosyayı kendi kişisel
klasörüme kaydettim ve admin yetkisinden başka bi şekilde açılması olanaksız
gibi görünüyordu. Malesef yanılmışım...

HDD mi söküp evime götürdüğümde o dosyalara hiç bir şekilde erişmedim. Çünkü
özel klasörlerdeydi ve NTFS formatlıydı. Bir çok şey deneneme rağmen bir
türlü açılmayan bu dosyayı en sonunda Microsftun kendi silahıyla vurdum.
Nasıl mı ? Çok kolay öncelikle Klasör Seçenekleri'nden Korunan Dosyaları
Göster diyorsunuz...Sonrada Donatılar da Sistem Araçları adı altında bulunan
Yedekleme İşlemi ile klasörünüzün yedeğini alıyorsunuz. Karşınıza çıkan
seçeneklerden dosyanın tüm izinlerini bırak gibi bir seçenek çıkıyor.
Dosyanız yedekledikten sonra, aynı dosyaya kaydettiğiniz yerden çift
tıklıyorsunuz ve karşınıza menü geliyor burada aynı şekilde dosyanın tüm
izni ve ayarlarını bırak dediğinizde iş bitmiş oluyor o güzelim şifreli
dosyalar patır patır sanki Paylaşılan Belgelerde ki gibi karşınıza
çıkıveriyor....

Salaklığa bakın yahu...

www.ircsecurityonline.org

Murat KAYA