[linux-programlama] Re: bir matrisi genisletmek..

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Wed 04 Aug 2004 - 11:23:03 EEST

Merhaba,
On Tue, 2004-08-03 at 22:30 +0300, M.Sinan BEYRIBEY wrote:
> not: cizginin kalinlasmamasini izah etmeye calistim umarim basarili
> olmusumdur. amac 10x10 bir matris uzerinde sekli yaratip sonra bunu 20x20 ya
> da 30x30 gibi sekillere buyutmek.

Belki daha eğlenceli bir yol önerebilirim. Matris yerine, çizgilerin
başlangıç ve bitiş koordinatlarını vektörel olarak tutabileceğiniz bir
matris düşünmeyi deneyin. Örneğin PHP için:

$sekil = array(
        "cizgi" => array(
                "x" => array(10,10),
                "y" => array(20,20)
        ),
        "cizgi" => array(
                "x" => array(50,50),
                "y" => array(100,100)
        )
);

gibi. Bunu scale etmek cok daha kolaydir. x ve y disinda, ornegin,
"thickness" gibi birsey de tutarsaniz, bunu scale etmek de kolaydir. Tüm
değerleri scale etmek istediğiniz oranla çarpıp yüzey üzerine yeniden
çizmeniz yeterli.

Hangi dil kullanacaksınız bilemiyorum, ama ben sizin yerinizde olsam bu
iş için geliştirilmiş hazır kütüphaneleri kullanırdım.

-HTH

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part