[linux-programlama] Re: bir matrisi genisletmek..

From: Oguz I.EMLIK (oguzemlik@comu.edu.tr)
Date: Wed 04 Aug 2004 - 09:06:59 EEST

Merabalar;

> 0 olan matris elemanlari cizgiyi, 1 ler
> ise boslugu temsil ediyor. ama ben bu matrisi uzatmak istiyorum (orantiyi
> koruyarak scale etmek).

bikac algoritma geldia aklıma bitanesini yazacam asagida...

> dusun dusun cikamadim icinden, tabi bir de uykusuzlugun etkisi buyuk, sizler
> icin ufak bir algoritma olabilir herhalde, ama benim icin cok buyuk bir
> sorun su an :)
>
> yardimci olabilecek olan var mi ?
>
> not: cizginin kalinlasmamasini izah etmeye calistim umarim basarili
> olmusumdur. amac 10x10 bir matris uzerinde sekli yaratip sonra bunu 20x20 ya
> da 30x30 gibi sekillere buyutmek.
>
> tesekkurler..

Dedigin gibi matrisi 10X10 olsun, oluşturulucak matris de 30x30 olsun;
Ozaman Scale degeri 3 olcak.

10x10'luk matrise p1, 30x30'luk matrise p2 diyelim;

for i=0 -> 10{

    for j=0 -> 10{

        for k=0 -> Scale{

             for m=0 -> Scale{

                 p2[i*Scale +m][j*Scale + k] = p1[i][j];
             }
        }

    }
}

gibi bişiyle olabilir galiba...
ama iyi bi algoritma sayılmaz :( müdürüm başımdayken bukadar oldu :)
neyse kolay gele

> M.Sinan BEYRIBEY
> Uludağ Üniversitesi
> B.I.D.B