[linux-programlama] Re: klasor okuma

From: Sezai YILMAZ (sezai.yilmaz@pro-g.com.tr)
Date: Thu 29 Apr 2004 - 12:07:15 EEST

Ozmen Emre DEMIRKOL wrote:
> merhaba. bash da bir klasorun varligini kontrol ettirmek istiyorum.
> Normalde
> if [ -d path$/klasoradi ]; then
>
> yeterliyidi ama burada degisken bir klasor yapisi var. yani normal yerin
> altinda farkli klasor altinda arama yapmam lazim.
>
> if [ -d /home/*/klasoradi ]; then
> gibi bisey. ama bu calismiyor. ozel bir parametresi var mi?

find /home/* -type d -name "klasoradi"

ile hepsini bulabilirsiniz. Hatta

find /home/* -type d -name "klasoradi" > /dev/null 2>&1

if [ $? -eq 0 ]
then
        echo aranan klasor bulunmustur
else
        echo aranan klasor bulunamamistir
fi

seklinde de varligini denetleyebilirsiniz.

selamlar

--
Sezai YILMAZ, Sistem Guvenlik Muhendisi
Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd. Sti.