[linux-programlama] Re: PTHREAD Hakkında

From: Bora Şahin (borasahin@netone.com.tr)
Date: Tue 20 Apr 2004 - 00:02:30 EEST

SLmLar Serdar,

Monday, April 19, 2004, 9:09:12 AM, you wrote:

SK> Oncelikle, shared memory, process'ten process'e erisim icin uygundur.
SK> Thread'dan thread'a erisim icin elbette kullanilabilir ama her yonden
SK> daha cok kaynak (kod satiri, bellek, CPU vs.) gerektirir.

SK> Thread-thread erisiminde de race condition olusabilir ve semaphore
SK> kullanmak gerekebilir. Mutex'ler semaphore'lar kadar kullanisli
SK> degildir. Mutex/futex pek cok durumda race condition'lari cozmede
SK> basarili olsada birden fazla consumer/producer olmasi durumunda capraz
SK> kilitleme gibi sorunlari cozmede o kadar kullanisli olmazlar. Ayni
> [...]

Öncelikle benim yazdıklarıma karşılık bir cevap değil sanırım? Ben sadece çok yüzeysel açıklamalar
yaptım. Semaphore'un ya da mutex'in ya da başka herhangi bir şeyin avantaj ya da dezavantajlarından
bahsetmedim. Yalnızca "ilgili durumdaki gerekliliklerden" bahsettim...

--
Bora Şahin
borasahin.port5.com