[linux-programlama] Re: ttyslot() ?

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Sat 17 Apr 2004 - 18:32:38 EEST

* Enver ALTIN [2004-04-17 18:04:08+0300]
> Program?n?z? a kullan?c?s? bir xterm ile edindi?i /dev/pts/12 ?zerinden
> ?al??t?rd? ve daha sonra terminali kapatt?. Sonra b kullan?c?s? sisteme
> giri? yapt? ama nas?l oldu ise sistem ona da /dev/pts/12 verdi. Her
> nedense sizin a kullan?c?s? yetkileri ile ?al??t?r?lm?? olan program
> konsola bir?eyler yazma ihtiyac? hissetti.
>
> Sizce bu durumda ne olacak?

Aslinda olay su yaklasimda dugumleniyor ki sen saniyorum "syslog'u
kullan" diyerek buna isaret ettin: "Un*x teamulleri her neyi
standartlastirmis ise o yollari takip et. Lokal sistem yonetimiyle
ilgili herhangi bir yontem dikte etme, fakat admin'e kullanabilecegi
standart olanaklari sun" Yani buradaki uygulama her ne ise, biraz once
ifade ettigim gelenek cercevesinde _fazla akilli_ olmaya gayret etmeden,
bir takim standart yerlere ne yapip ettigini yazmali. Ha bu bilgilerin
degerlendirilmesi sistem yoneticisine kalmistir. Bu felsefeyi ozumsemis
bir sistem yoneticisi zaten nereye/nasil bakacagini bilir. Thread'i cok
ayrintili okuyamadim, bu yuzden su yazdiklarim hedeflenenin disinda bir
konuyu adresliyorsa gormezden gelebilirsiniz.

--
roktas