[linux-programlama] farkı dosyalar-ortak header-ortak degerler

---------

From: Necati DEMiR (necati_linux@yahoo.co.uk)
Date: Fri 02 Apr 2004 - 07:49:16 EST

    Merhabalar,

    2 farklı çalıştırabilir dosya ortak bir header dosyasını kullanıyor, benim istediğim bu header dosyalarında ki değişkenleri de ortak kullanmaları.
    Çok basit bir örnek vererek açıklamak istiyorum.
    varsayalım
    global.h içinde 'int x' tanımlanmış olsun.
    degerata.c için main içinde x=10 olsun.
    degergoster.c için main içinde 'printf("%d\n",x);' yazsın.
    (*.c dosyalarında #include global.h var, unutmayalım:))
    benim istedim şey degerata programını çalıştırdıkan sonra x degerinin degergoster içinde aynı olması. Yani degerata'dan sonra degergoster'i çalıştırınca ekrana 10 yazsın.
    İkisi aynı projenin dosyaları fakat ikisi de farklı çalıştırılabilir dosyalar.
    Bunu nasıl yapabilirim? gcc'nin bunu yapan bir parametresi mi var? Ya da böyle bir şey olabilir mi?

    Herkese İyi Çalışmalar!
    Necati
    ------

     WIN FREE WORLDWIDE FLIGHTS - nominate a cafe in the Yahoo! Mail Internet Cafe Awards