[linux-programlama] Re: PHP ile uzak Oracle db'ye Ulasmak

---------

From: Burak DAYIOGLU (burak.dayioglu@pro-g.com.tr)
Date: Thu 01 Apr 2004 - 01:39:28 EST

    Orhan Hocam,
    Konusarak iyi ettiniz, neden cekindiginizi anlamadim. :) Azicik
    tartisiriz...

    Orhan Berent wrote:
    > Sakin Yapmayin,hele ki oracle database 2000 uzerinde kurulmussa.Madem ki
    > Oracle db 2000 ustunde, application sunucunuz da win makina olsun.Cunku
    > oyle ya da boyle sac bas yolacaksiniz,hic farketmez.
    >
    > Siz linux makina da php+oracle client+apache ile zaten istediginiz
    > sonucu elde edemeyeceksiniz.Derlediginiz zaman (ister DSO,ister statik)
    > httpd daemonlari kafadan her bir process icin 20 M civarinda ramden
    > yiyecek.Makineyi guclu tutmalisiniz en az 512 ram koymalisiniz.

    Teknik degelendirmenizin iki kismina itirazim var; neden istedigi sonucu
    elde edemeyecegini dusundugunuzu anlamadim:

    a. Bu uygulamayi UNIX uzerinde Oracle ile yapmanin Windows uzerinde
    Oracle ile yapmaktan kaynak gereksinimleri ve derleme guclugu acisindan
    herhangi bir fark olmadigini dusunuyorum.

    b. Process basi 20M tahmininizi oylece kabul ediyorum; tartisilmasi
    kritik olmadigindan ;). Ancak, 512MB RAM'in gerektigini uygulamanin ne
    oldugunu bilmeden nasil kestirdiginizi (heh heh) ve 512MB'lik RAM fiyati
    $100 duzeyindeyken bu bellek miktarinin "guclu makine" tarifi kapsamina
    girdigini kabul etmiyorum.

    > Sonra php icin arastirmalara baslayacaksiniz (zend accelerator vs ) bir
    > yigin zamaniniz bosa gidecek.Dunyanin gittigi yolu tercih edin
    > bence.Apache+php+mysql ya da postgresql. Hani semt pazarina gitmek icin
    > Anadol kamyonete binin,ne diye TIR kamyonunu tercih edersiniz.

    En az 5 farkli Oracle-PHP projesi icerisinde bulundum, yonettim. Hic
    birisinde sizin bu endiselerinizi hakli cikartacak sorunlar cikmadi. Her
    iste oldugu gibi, burada da, ilk seferinde yapmak biraz daha guc
    olabiliyor. Ancak duzenegi kurup bir sefer calistirmaya basladiginizda
    ne uygulama gelistirmenin ne de idame etmenin guc olmadigini dusunuyorum.

    sevgiler, selamlar.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Danisman, Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.