[linux-programlama] Re: Hangi gui aracı kullanılmalı?

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Sat 29 Nov 2003 - 17:25:08 EST

    * Çağatay Tengiz <cagatay@tengiz.net> [2003-11-29 21:22:19+0200]
    > Windows üzerinde delphi ile program geliştirme deneyimine sahibim, şimdi
    > de linux üzerinde program geliştirmeyi düşünüyorum ama hangi arayüz
    > geliştirme aracını kullanmam gerektiğine karar veremedim. wxWindows,
    > gtk+, qt ile deneyimleri olan veya fikirleri olan paylaşırsa sevinirim.
    >
    > Sizce ileride hangisi daha çok ağırlık kazanabilir? Hangisi daha
    > kullanıcı dostu? Hangisi daha platform bağımsız? Veya bunları benchmark
    > eden bir döküman var mıdır?

    Onceliginiz maksimum tasinabilirlik ise cevap wxWindows. Bu kitapligin
    "native widget" gibi bir ozelligi de var, yani wxWindows API'yi
    kullanan programlar calistigi GUI platformunun kendi dogal goruntusune
    burunuyor. Dogal goruntu cok da onemli degilse Fox'a goz atmanizi
    oneririm [1]. Bildigim kadariyla daha eski ve olgun bir API'dir.

    Gtk ve Qt tasinabilirlik acisindan siralandiginda Qt'nin agir bastigini
    biliyorum. Doruk Bey'in onerdigi istikamette Mozilla XUL da dikkate
    alinasi bir secenek. Muhtelif GUI kitapliklarini ozetleyen derli toplu
    bir sayfa var [2], incelemenizi oneririm.

    BTW. Kisisel tercihim ise Gtk, forever :-)

    [1] http://www.fox-toolkit.org/fox.html

    [2] http://www.geocities.com/SiliconValley/Vista/7184/guitool.html

    --
    roktas