[linux-programlama] Re: PHP SQL Injection Kontrol

---------

From: Burak DAYIOGLU (burak.dayioglu@pro-g.com.tr)
Date: Sun 22 Jun 2003 - 22:00:29 EEST

    On Sun, 2003-06-22 at 16:33, Sancar Saran wrote:

    > (i) strlen ? yetermi ? yok birde greater than less than. Tamam bunlarim
    > var. Hatta is_sql diye de bisi yaptim. gidip o sql cumleciginin
    > dondurdugu seyin icinde olup olamdiginada bakiyor.

    genellikle fazla buyuk olmasindan kaynaklanan problemler oluyor, bu
    nedenle maksimum buyuklugun uzerinde olup olmadiginin denetlenmesi
    yeterli.

    > (ii) is_int, is_str, is_array ? is_double ?

    evet, olabilir.

    > (iii) if(eregi(insert,delete,where,and,or,*,/,-,+,",')) gibi bisimi ?

    olabilir.

    > (iv) iste bunu anlamadim, mantiksal derken ? zaten adami form ile belli
    > noktada tikamisiz. Gerci adam baska turlude gonderebilir. ? ozaman ?

    eger isim soyisim girmesini istediyseniz kabaca bir formati vardir.
    Telefon numarasinin, e-posta adresinin formati bellidir. Bunu
    kastediyorum.

    Her dort denetimi de tek seferde eregi() ya da ereg() ile yapmak mumkun.

    Ilk firsatta bir kac ornegi liste ile paylasmaya calisacagim.

    selamlar.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Danisman, Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.