Re: [Linux-sunucu] Fedora Core 2' de Qmail e-posta kuyruğu sorunu (sorun çözüldü)

From: Yaşar ŞENTÜRK (yasar@dijitaltek.com)
Date: Wed 28 Sep 2005 - 15:39:02 EEST

Merhaba;

Sorunu irc.freenode.net sunucusundaki #fazlamesai kanalındaki conan' ın
da yardımıyla çözdüm. Sorunu araştırdığım yerlerde anlatıldığı gibi bir
dosya izinleri problemi vardı ama problem oradakilerden farklıydı. /var
dizini (ki ayrı bir disk bölümüdür) altındaki hemen tüm dizinlerin
izinleri 777 olmuştu! Aklıma böyle bir şey hiç gelmediği için kontrol
etme gereksinimi duymamıştım.

/var/qmail dizinin izinlerini 750 yapınca sorun ortadan kalktı. Böyle
bir sorun olabileceğine dair ipucu maillog' ta sonradan farkettiğim
Uh_oh_home_directory_writeable gibi bir ibareydi.

Ancak hala izinlerin nasıl olup da 777 olduğunu tam anlamış değilim.
Sistemde rootkit taraması yaptım. Sistem kayıtlarını inceledim ancak
izinsiz bir giriş göremedim. Aklıma gelen tek ihtimal o disk bölümünde
bir sorun olduğu. Şimdilik sistemi sürekli kontrol altında tutuyorum.
Uygun bir zamanda da bir disk taraması yapacağım.

Teşekkürler.
İyi çalışmalar.

--
Yaşar ŞENTÜRK