Re: [Linux-sunucu] bantwidth sorunu

From: Can Kavaklıoğlu (eposta@cankavaklioglu.name.tr)
Date: Wed 28 Sep 2005 - 07:07:41 EEST

Selamlar,
10 MB / KB mı acaba? Aralarında baya fark olduğu için önemli bir konu.
1000 Mbit/s bir bağlantıda 1000Mbit/8bit = 125 MBayt/s gibi bir transfer
hızı elde edilebilmeli (aslında 10 MB olsa bile kurtarmıyor tabi : ) ).

Akla gelen birkaç olası sebep var:

Transfer edilen nedir? Eğer bir büyük dosya yerine küçük dosyalar ise,
(hem ssh, hem de ftp'de) bu durum toplam transfer hızını oldukça
etkileyebilir, çünkü her dosya için yapılması gereken kontrol iletişimi
toplam transfer hızını oldukça düşürebilir. Bunlar yerine NFS (diğer
bilgisayardaki dosya sistemini önünüzdeki bilgisayar sistemine bağlamak
"mount") sistemini deneyebilirsiniz.

Kullanılan makinalar nedir? Bazı durumlarda transfer edilen ortamlar ve
bilgisayarlar da limiti oluşturabilir. Mesela uzaktaki bilgisayarın cd
sürücüsünden geliyorsa dosya, cd sürücünün hızı limitiniz olabilir. Yada
aynı şekilde, eski bir disk varsa, o da limitinizi oluşturabilir. Hatta
bazı durumlarda (diğer programların işlemciyi kullanması, dosya
sistemleri farklı olduğu için dosya sistemi değiştirme işleminin
işlemciyi kullanması, sabit diskin doğru ayarlanmamış olması -dma?- vb.)
işlemci bile limitinizi oluşturabilir.

Aklıma gelenler bunlar,

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu