Re: [Linux-sunucu] Messenger Block

From: Timu EREN (selam008@hotpop.com)
Date: Tue 20 Sep 2005 - 22:59:53 EEST

Merhaba...

Salı 20 Eylül 2005 21:58 tarihinde, ASKIN DEMIR şunları yazmıştı:
> Daha önce denemedim ama işe yararmı bilmiyorum sadece bir fikir
> Messenger programları bir server'a bağlandığına göre port kapatmak yerine
> Serverların ip lerine veya adreslerine block koysan işini görürmü
> böylece o adres ve ip ye giden bütün istekler engellenir yada bunu
> yapabilecek bir program kullanabilirsin

        Daha önceleri bu tür bir probleme Serdar Köylü'nün verdiği güzel bir çözüm
vardı. Arşivlerde aratırsanız bulabilirsiniz. Dns kurulur. login.mns.com
(yada neyse artık login sunucularının ismi) için bir alan adı tanımlanır. Bu
alan adı 127.0.0.1'i işaret eder. Uygulama login.msn.com adını çözmeye
kalktığında 127.0.0.1 adresi gönderilir. (dns araçları ile tüm login.mns.com
(login1 login2 diye gidebilir ) adreslerini edinmenizi tavsiye edeceğim.)

--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)