Re: [Linux-sunucu] yahoo messenger

From: Huzeyfe Onal (huzeyfe.onal@gmail.com)
Date: Sun 18 Sep 2005 - 15:08:23 EEST

merhaba,
Yahoo!, MSN gibi anlik mesajlasma programlari standart portlarindan
cikis yapamazlarsa http kullanarak gerekli login sunucularina
baglanarak calisabilmektedir. Bunun icin firewall ile yaptiginiz port
bazinda kisitlama pek ise yaramayacaktir.
 Bunun yerine bir proxy sunucu kurarak http trafiginde cesitli
kisitlamara giderek yasaklayabilirsiniz.

Yapilabilecek pratik cozumlerden biri; Firewall ile yahoo! msg
portlarini kapamak ve bir adet proxy kurup bir istemciden yahoo!
messenger calisitirip proxy'den nereye baglandigini not edip
bloklamak. Burada sunucu sayisi birden fazla olabilir ama belirli bir
domain altinda(cs1.msgs.yahoo.com, cs2.msgs.yahoo.com gibi) olacagi
icin bu alt domaini tamamen bloklanabilir. Google'dan bakarsaniz
yahoo'nun hangi login sunuculari kullandigini bulabilirsiniz.

 Bunun haricinde internet uzerinde cesitli siteler artik AIM http
proxylik gorevi yapmaktadir. Mesela
http://www.alakasizsite12345.org/msn yazip kullanicilariniz bu site
uzerinden msn, yahoo ve benzeri programlari rahatlikla
kullanabilirler. Bu tip siteler google araciligi ile kolaylikla
bulunabilir. En meshurlari http://www.e-messenger.net'tir.

2005/9/18, AHMET ATES <a.kare.a@gmail.com>:
> ne kadar ugrastiysam yahoo messenger i blocklayamadim.
>
> iptables -A FORWARD -p tcp --dport 5000:5001 -j REJECT
> iptables -A FORWARD -p udp --dport 5000:5001 -j REJECT
> iptables -A FORWARD -p tcp --dport 5050 -j REJECT
> iptables -A FORWARD -d gateway.messenger.hotmail.com -j REJECT
> iptables -A FORWARD -p tcp --dport 5050 -j REJECT
> iptables -A FORWARD -p udp --dport 4000 -j REJECT
>
> iptables -A FORWARD -d 205.188.0.0/16 -j REJECT
> iptables -A FORWARD -d 64.12.0.0/16 -j REJECT
> iptables -A FORWARD -d 216.122.100.172/32 -j REJECT
> iptables -A FORWARD -d www.icqproxy.com -j REJECT

> [...]

Huzeyfe ÖNAL
---
First Turkish Qmail book is out! Go check it.
Duydunuz mu! Turkiye'nin ilk Qmail kitabi cikti.
http://www.acikakademi.com/catalog/qmail/