[Linux-sunucu] dns server kurulumu

From: hasret turkeri (hasretturkeri@hotmail.com)
Date: Fri 09 Sep 2005 - 16:23:26 EEST

selam arkadaşlar
fedora core 4 kurulu makinede ilk kez nameserver kuracağım.
gereken konfigurasyonları yaptım. sıra sahibi olduğum domaini server'a nasıl yönlendirme geldiğinde bi türlü beceremedim. nameserver'ı ns.xxx.com olarak configure ettim ama xxx.com şu anda registerer şirketin server'ında park halinde. domaini yönlendirmek için ns.xxx.com yazdığımda geçersiz nameserver hatası veriyo.
yaptığım konfigurasyonlar şunlar
named.conf 'u düzenledim
ip.in-addr.arpa dosyasını oluşturdum
xxx.com dosyasını oluşturdum
resolv.conf içerisine nameserver olarak serverin ipsini verdim

acaba eksik kalan birşey mi var.

ayrıca nameserver'ın çalışması için firewall'da hangi portları açmam gerkiyo.
yardımcı olursanız sevinirim