Re: [Linux-sunucu] postfix sunucu sorunu

From: Bulent Tatlidil (bulent.tatlidil@gmail.com)
Date: Mon 05 Sep 2005 - 20:01:14 EEST

On 9/5/05, YAkcay@yamata.com.tr <YAkcay@yamata.com.tr> wrote:

> Merhaba
>
> GKL linux uzerinde mysql destekli postfix mail sunucu kurdum aynizamanda
> squirrelmail de mevcut systemim de webden mail gonderebiliyorum
>
> sunucunun kendi uzerinde tanimli domainlerede mail gonderebiliyorum outlook
> ile mailleri okuya biliyorum fakat disaridan sunucuma mail gelmiyor birde
> outlook ile mail gonderemiyorum hata mesajlari asagida yardimci olurmusunuz
>
> disaridan hernagi bir mail adresinden mail gonderdigimde
>
> Error transferring to mail.AAAAAA.com.tr; SMTP Protocol Returned a Permanent
> [...]

postfconf -n ciktisini gonderirseniz sorun daha iyi anlasılır
hale gelebilir, smtpd_restriction_classes, senders vs.
gibi direktiflerde bir problem olabilir.
bir de http://www.postfix.org/uce.html
adresini incelemenizi tavsiye ederim.

> oulook ile mail gonderirken
> The server does not support a SSL connection. Account:
> 'mail.AAAAAA.com.tr', Server: 'XX.YYY.ZZ.KK', Protocol: SMTP, Server
> Response: '250 8BITMIME', Port: 25, Secure(SSL): Yes, Server Error: 250,
> Error Number: 0x800CCC7D

Outlook, sunucu ile SSL baglantı kurmak istiyor gibi,
bir yerlerde "Bu sunucu güvenli bağlantı sever"
tadında bir ibare var ise onu kaldırın.

> hatasini veriyor
>
> disardan mx kayitini sorguladigimda hersey normal gorunuyor.

Normal, göreceli bir kavram olur kimi zaman :)

--
Bulent Tatlidil