Re: [Linux-sunucu] ADSL modemi Bridge modda çalıştırmak

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Thu 20 Oct 2005 - 23:37:46 EEST

Benzeri bir organizasyon ama ADSL cikisinda sinir olmayan bir duzenekte
ben iki ADSL modemimi bridge moda alarak tum konfigurasyonu linux kurulu
bilgisayarim uzerinden yapmaktayim. Bridge moda alma sebebim sunucu
uzerinde gercek ip adreslerine ihtiyacim olmasiydi. modemlerin DMZ, port
forward, virtual server konfigurasyonlari ile epey ugrastiktan sonra
daraldim ve bu yolu tercih ettim.

Eger tek kriter performans artisi ise pek ise yarayacagini sanmiyorum.
Nitekim benim adsl modemlerimden bir tanesi surekli kilitleniyordu,
bridge moda aldim yine kilitleniyor (ortalama 5 gunde bir, ortam
iklimlendirmeli, voltaj korumali, topraklamali elektrostatik kabinet
icerisinde) yani oyle de boyle performans vs acisindan bir kazanci olmuyor.

Bu arada bende 2MBit ve 512KBit olmak uzere 2 hat var, toplamda
(incoming+outgoing) < 480KBit.
Nadiren P2P programlar yardimiyla anlik (peek) olarak 1 MBit gordum ama
ne denersem deneyeyim 2MBitlik bir kullanim yok.
Gorustugum internet cafe isleten insanlar da bu isten sikayetciler...

Calistiysa ellemeyin daha fazla :) Memnun oldugunuz sekilde kalsin.