Re: [Linux-sunucu] Mail Server Sendmail

From: özgür uncuoğlu (ouncuoglu@ispro.net.tr)
Date: Sun 16 Oct 2005 - 03:41:11 EEST

bırakın şu sendmaili artık.sıkıntı mı çekmek istiyosunuz.bir sürü
gelişmiş mta var ve dökümanları çok yaygın.
evet sendmail ile ldap kurabilirsiniz ama o kadar kolay birşey değil..
hadi bunları kurdunuz antispam antivirüs işini ne yapacaksınız?
ayrıca openwebmail kullanmayın.o da en az bir sendmail kadar benim
sinirlerimi attıran bir yazılım.ayrıca yavaş ve daha pek çok - yönü var.

webmailde php ile yazılmış daha light ve herşeye burnunu sokmayan bir
yazılım kullanmalısınız.
mta olarak sıralamada qmail postfix ve exim diyebilirim.qmailin bazı
dezavantajları olsa da vpopmail gibi bir yazılım ile entegrasyonu
kesinlikle onu birinci yapıyor.
karar sizin ama herkes sendmaili bir kenara bırakmaya çalışırken çok
mantıklı değil bence...