[Linux-sunucu] Slackware + Squid proxy + samba

From: clawhammer (clawhammer@mynet.com)
Date: Thu 06 Oct 2005 - 01:24:39 EEST

selam
Linux'u bilmiyor sayılırım daha önce kurdum filan ama ağ yapılandırması için hiç bir bilgim yok Ben okula proxy+firewall kuracağım (umarım beceririm) Squid ile bulduğum türkçe dökümanlar çok eski bu konu hakkında yeni belgeye sahip olanlar link veririse memnun olurum ayrıca sadece Squid+samba için Dns yada web server gerekli mi gerekli değilse bunları kurulum aşamasında seçmeme imkanım var mı ? ayrıca content filtering ve proxy yaparken bant genişliği ayarlanabilir mi  ? mesela şu IP/MAC adrese sahip pc şu hızla çıksın gibi. yada şu IP/MAC adresine sahip bilgisayar tüm yasaklamalarda muaf olsun  diyebilimiyiz
Mesela exe. uzantılı dosyaları öğretmenler odası ve idare bilgisayarları indirsin ama Bil. laboratuarından indiremesinler gibi.

Kafama takılanlar

1. Squid proxy ve content filtering  için ideal olduğunu duydum ama bant genişliği ayarlnabilir mi ?
2- Adult içerikli siteler başka bir siteye yönlendirilebilir mi yada sunucu üzerinde kendi oluşturduğum web sayfasına yönlendiilebilir miyim
3- Statik Ip miz yok alma hakkımızda yok. Bütün bunları zor da olsa gerçekleşitirilebilir mi?
4- Kim hangi sitelere girmiş log tutulabilirmiyim
5- Mesela Slackware ile gelen  KDE atıyorum eski KDE sitesinden yenisi indirilip kurulabilir mi ?
6- Slackware 10.2 AMD 64 ve Nforce destekler mi ? yoksa gerekli dosyaları indirip kernel mi derleyeceğim

uzun oldu ama arkadaşlar bi el atın eğitime % 100 destek verin