Re: [Linux-sunucu] Qmail,Yahoo

From: Hasan AHLATCI (ogrenci@ahlatci.net)
Date: Wed 30 Nov 2005 - 13:34:22 EET

Merhaba Depeche,

yahoo ve hotmail e göndermek için domaininiz için sfp kaydı girmeniz çözüm olabilir.
spf ile ilgili detaylı bilgi için http://www.openspf.org/ adresini kullanabilirsiniz.

1. Telekomun dns'leri cok saglikli calismiyor.Siz genelde handi dns'leri kullaniyorsunuz? Yukaridaki problem bundan olabilrim.?

evet bundanda olabilir. sunucunuz üzerine cach için djb dns kurmanızı öneririm. Güvenli iyi çalışan bir dnsdir. local iplerinize de bu dns den sorgu atmasına izin verirseniz dns sorununuz kalmaz.

2. Qmailde kuyrukta bekleyen mailler hangi araliklarla tekrar gonderilmeye calisilir, ve kac defa denenir? Bunlarin belirtilidigi qmail parametreleri nerededir?

kuyrukta bekleme süreniz ile alakalı biraz bu soru. /var/qmail/control/queuelifetime dosyasında belirttiğiniz süre kadar kuyrukta mailleri tutar.
kendi algoritmasi vardı. önce 1 saat sonra 2 sonra 4 filangibi ama net olarak hatırlamıyorum. biraz google önerebilirim bu konuda.

--
İyi Çalışmalar,
 Hasan AHLATCI