Re: [Linux-sunucu] dns

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Tue 29 Nov 2005 - 23:31:52 EET

Merhaba,

On Tue, 29 Nov 2005, ahmet demirel wrote:

> bind 9x dns konfigurasyonu için çalışan phpmyadmin benzeri bir yazılım veya
> script varmı

Tam olarak ne yapmak istiyorsunuz? Kendiniz için mi, yoksa atıyorum
hosting müşterileriniz için mi istiyorsunuz? Kendiniz içinse çok zor
birşey değil DNS yapılandırılması. Eski de olsa işe çok yarar bir belgem
vardı benim:

http://www.gunduz.org/seminer/bind/

Ama onun dışında adını şimdi anımsamadığım ve anımsadığım kadarıyla PHP
ile vs yazılmış bir DNS yönetim yazılımı vardı. Nerede mi? Freshmeat'te.
Aratıp bulabilirsiniz.

Ben bir zamanlar veritabanından DNS yönetimi yapan bir yazılım
geliştirmiştim kendim için. PostgreSQL ile çalışıyordu ve belirli
aralıklar oradan veriyi alıp zone dosyasını oluşturan bir yapı idi. Sonra
kodun olduğu dizini rm -rf ile ferahlatınca birşey kalmadı elimde. Tekrar
yazmaya da üşeniyorum şimdi :)

--
Devrim GUNDUZ
Kivi Bilişim Teknolojileri         -          http://www.kivi.com.tr