Re: [Linux-sunucu] Max-connections ve load average sorularim

From: Ahmet Tellioglu (ahmtellioglu@gmail.com)
Date: Sat 26 Nov 2005 - 18:51:41 EET

Devrim GUNDUZ wrote:

> Tecrübelerimiz gösteriyor ki veritabanı sunucularına pek özen
> gösterilmiyor. Konu başlığı Oracle olunca örneğin 4 işlemcili
> sunucular alanlar PostgreSQL'in ya da MySQL'in aynı işlemi 1 işlemcide
> yapabileceğini sanıyorlar (keşke öyle olsa :-) ).
>
> PostgreSQL açısından örnek vermek gerekirse, *en azından* iki disk
> gerekli. Tercihim her zaman 3'tür (en az). Ama tek diskte herşeyi
> bitirmeye çalışanlar yüzünden başarım düşük oluyor.
>
> Bu hep böyle demiyorum ama önemli bir çoğunluk böyle...

Hep minimum odeme, maksimum performans bekleniyor. 2-3 scsi'li 2-4
islemcili, 1,2 Mbit bant genisligi olan ve -veritabanindan anlayan-
birilerine yaptirilsa sistem, performans sorunu yasanmaz elbette...

Hatta ona gore cekirdek derlenir, mysql ram'de calisir, load balancing
yapilir, ne bileyim.. Daha bilmedigim bi ton yontemle cozulebilir
sorunlar. Ama benim gibi az bilen birinden boyle seyler beklendigi
zaman, sonuc ortada...

Sistemi yapanlar bastirsalar parayi, iyi bir danisman bulsalar veri
tabaninda uzman olan.. Ya da benim gibi az bilenlere zaman verseler, bir
tek o isle ugrassam, veritabanlarini nasil performansli calistiracagimi
ogrensem.. Testler yapsam, okusam, denesem, bozsam, ...

Neyse.. Uzayacak gibi konu :(