Re: [Linux-sunucu] Max-connections ve load average sorularim

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Sat 26 Nov 2005 - 11:08:38 EET

Merhaba,

On Sat, 26 Nov 2005, Ahmet Tellioglu wrote:

> My.cnf ve apache icindeki max-connections kismini gercekten maksimum
> olarak nasil ayarlamaliyim? Mesela 10.000 verebilir miyim?

10000'e ayarlamak yerine sunucuyu kendi elinizde kapatmak daha verimli
olacaktır.

10000 demek, sizin "eş zamanlı" 10000 kullanıcıya izin vermeniz demektir.
Ancak bu da donanımınız ve ağınız için neredeyse imkansız bir sayı
(aşağıdaki donanım için diyorum). Bu dediklerim MySQL için de geçerli.

Ne kadar gereksinmeniz varsa o kadar verin. Ancak arada donanımınızı da
unutmayın. Sonuçta disklerinizin saniyede ne kadar veri aktarabileceği de
belirlidir. Bir şekilde darboğaza gireceksiniz kısacası.

> Server cok yogun, baglanti hatalari yasiyorum. Load average 12'lerde
> dolasiyor yogun saatlerde... Bunun 2'nin altinda olmasinin saglikli
> oldugunu soylediler, ama bunu nasil dusurecegimi soylemediler, maalesef
> Bunu dusurebilmenin yollari nelerdir?
> Gereksiz servisler yok bildigim kadariyla uzerinde, Apache + mysql en
> oncelikli servislerim.

Bunun bir sürü nedeni olabilir. Örneğin MySQL'deki sorgularınızın index
kullanmaması nedeniyle veritabanına aşırı yük bindirmesi olabilir. Saldırı
olabilir. Ne bileyim, bellek yetersizliği de olabilir. Olabilir de
olabilir. Ayrıntılı şekilde incelemeniz gerekli.

RHEL 3'de gereksiz servis derken öntanımlı kurulan portmap vs vardır. Hani
çok bellek tüketeceğinden değil de "ne kadar az olsa o kadar iyidir" diye
düşünerek onları kaldırmak gerekli...

> i) Sayfalardaki kodlari ben hazirlamadim, pek fazla mudahale sansim yok,
> maalesef..

Veritabanını izleyerek bakım işlemi yapabilirsiniz yine de... Ancak
kodlara ya da sorgulara müdahale etmenizin bir zorunluluk olduğunu
düşünüyorum.

> ii) Tesekkurler Devrim Bey...

Rica ederim :-D

--