[Linux-sunucu] Load_average ve Max_clients

From: Ahmet Tellioglu (ahmtellioglu@gmail.com)
Date: Thu 24 Nov 2005 - 10:28:11 EET

Selam arkadaslar

Birbiriyle baglantılı 2 sorunum var, yardımcı olacaklara şimdiden
teşekkürler.

Yogun kullanılan bir web sunucumuza (apache, php, mysql) aynı anda bir suru
istek gelmekte. Server load-average'lar 5.00 civarlarında dolaşıyor en yogun
saatlerde. Bana soylenen load average'ların 2.00'nin altında olması
gerektigi, ama bunun nasıl azaltılabilecegini bilmiyorum maalesef. Baglantı,
performans sorunları yaşandıgı soyleniyor.

Mysql konfigurasyon dosyasında "set-variable=max_connections=xx" ve
apache.conf'ta
StartServers - MinSpareServers - MaxSpareServers - MaxClients -
MaxRequestsPerChild degerlerini neye gore, nasıl düzenlemeliyim? Bunların
maksimum degerleri nelerdir?
Donanım bilgisi: p4 3.0 ht, 1 Gb ram, 100 Gb Hdd (% 20 kullanımda). OS: Red
Hat Enterprise 3
Görünürde sistemi yoracak başka servis yok gibi.

Teşekkürler.
Ahmet.
not: 2 kere gondermis olabilirim, ozur dilerim. Ama ben listeye gittigini
goremedim.