Re: [Linux-sunucu] Disk Recovery

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Sun 20 Nov 2005 - 13:16:57 EET

Problem kaynagina gore degisir.

Eger fiziksel disk hatasiysa diski ya da kurtaracaginiz bolumu
(partition) "dd" ile imaj olarak ayri bir diske aktarmaniz gerek

# dd if=/dev/hdc1 of=./hdc1yedek.raw
(ornek olarak verilmistir, daha once kullanmadiysaniz DD'nin tehlikeli
bir komut olabilecegini hatirlatmamda fayda var)

Aslinda fiziksel olmasa bile eger kurtarma islemi esnasinda
kurtaramazsaniz uzuleceginiz veriler varsa icinde her turlu islemden
once yukaridakine benzer bir islemle yedek almanizda ve orijinal
partition uzerinde degil bu aldiginiz yedek imaj uzerinde calismanizda
fayda var. Hatta kurtarmak istediginiz diske bu yedeklemeden sonra
icinde istediginiz bir sey kalmayana kadar elektirik bile vermemek gerek
bence.

Daha sonra bu yedek imaj uzerinde e2fsck ya da dosya sisteminiz ne ise
onun kurtarma araclariyla her turlu kurtarma islemini yapabilirsiniz.
Genelde ext2/ext3 icin en buyuk problem sanirim "superblock" tabir
edilen bolumlerin kullanilmaz hale gelmesinden kaynaklaniyor. Neyse ki
disk/bolum uzerinde bol miktarda superblock yedegi tutuluyor, detaylari
"man e2fsck" ile edinebilirsiniz. Burada "howto" yazmanin geregi yok :)

Daha fazla bilgi verirseniz daha cok kisi daha hedefe yonelik olarak
yardimci olabilirler