[Linux-sunucu] network + vpn + script

From: Tolga Cengiz (tolga@alanyatirim.com.tr)
Date: Tue 15 Nov 2005 - 16:30:11 EET

Selamlar şöyle bir lokasyondan bahsetmek istiyorum 1 adet merkezimiz var ve bu merkezde linux üzerinde çalışan bir vpn sunucu var ve 1 adet de şubemiz var

bu şubede adsl ve lisead line hat var normalde otomasyon programını çalıştırdıkları zaman gateway olarak kurduğumuz linux dan lisead line modem üzerinden merkeze ulaşıyolar vpn siz bir biçimde. Ve internete çıkacakları zaman ise linux üzerindeki squid de gerekli filtrelemelerden geçip internete ulaşıyolar. Burada yapmak istediğim şey liseal line hat gidince linux server pptp ile merkezdeki vpn e bağlansın ve iptables da da gerekli düzenlemeleri yapsın sonra hat gelince eski haline dönsün yani iptables1 iptables2 diye 2 script olur biri lisead line modem ile diğeri ise adsl üzerinden vpn yöntemi ile çalışır ve LL hat gelince eski haline döner vs.. bunu yapmak mümkünmü yoksa çokmu komplike bişey istiyorum linux dan fikirlerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum kolay gelsin iyi çalışmalar..