Re: [Linux-sunucu] SQUİD+FTP

From: mesut (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Thu 03 Nov 2005 - 00:45:49 EET

Doruk Fisek yazmış:

>Merhaba,
>
>Wed, 02 Nov 2005 22:49:37 +0200 tarihinde mesut
><mesut@egemenyazilim.com> yazdi:

>Bu tip bir akan trafik uzerinde virus taramasi duzeneginde tek problem
>uzun dosyalar / yavas baglantilarda ortaya cikiyor.
>
>Internetten alinan dosyanin tamami gelmeden virus kontrolu yapilmasi
>mumkun degil. Dosya inip virus kontrolunden gectikten sonra kullancinin
>istemcisine gonderiliyor. Eger bu fazla uzun surerse, durumdan bihaber
>kullanicinin istemcisi "timeout" veriyor ve tum islem heba oluyor.
>
> Doruk

> [...]
Doruk Bey bahsettiginiz sorunlarin yasanmasi dogal ancak arkadas belli
dosya uzantilarini yasaklamak istiyor ki dosya indirilmesini engellemeyi
dusunuyor olmali. bu acidan bakinca zaten boyle sorunlari minumum
seviyede yasacagini dusunuyorum. ayrica denedigim bu urun gayet basarili
gorunuyor. henuz uzun boylu test etme imkanin olmadi ama ilk bakista
5-10MB civarinda dosya indirmelerinde pek problem yok gibi. 650MB lik
iso dosyasi indirmeyi denedim, istemci indirmeye basladi ancak bitince
nasil bir hata verir, yada verir mi bilemiyorum. (hat 256k adsl)

En azindan dosya indirmenin zaten engelli oldugu sistemlerde, bu tur
virus taramasinin ozellikle webde dolasmaya hevesli olan kullanicilari
trojan virus gibi sorunlardan uzak tutmakta fayda saglayacagini
dusunuyorum.

Elbette virus icin kesin cozum tum istemcilere linux kurmak. :)

hayirli bayramlar, iyi geceler.